wtorek, 9 grudnia 2014

Włosy wypadają, skóra matowieje - o Bogini, co się dzieje?!


Ostatnimi czasy wyglądam jak gówno. 
Używam tego dosadnego słowa z rozmysłem, wszak, jako istota zafascynowana wiktoriańskimi damami, tego typu wulgarne słowa powinnam traktować z co najmniej chłodną pogardą. 
Napisałam: "ostatnimi czasy wyglądam jak gówno", ponieważ tak właśnie jest. Nie tylko nie czuję się dobrze we własnym ciele - nie czuję się dobrze w towarzystwie innych, bardziej zadbanych kobiet, moja pewność siebie spada do minimum w otoczeniu długowłosych piękności o jasnych cerach i jędrnych ciałach. Z jednej strony powinnam teraz napisać: ale przecież się staram, przecież czytam blogi kosmetyczne, uprawiam sport, przecież nie mam czasu, mam dużo pracy, et cetra, et cetra, ale prawda jest taka - wyglądam jak gówno, ponieważ gówno z tym robię. 
Zdarza się Wam czasem szukać wymówek? Pewnie każdemu się zdarza. Ale w pewnym momencie przychodzi moment otrzeźwienia, kiedy nie jesteś już w stanie słuchać własnej ściemy. Jeśli chodzi o pielęgnację skóry i włosów, wróciłam do punktu wyjścia, ale to wyłącznie moja wina. To ja nie przykładałam wagi do codziennego czesania i układania włosów. To ja kładłam się spać w makijażu, to ja pozwalałam paznokciom łamać się i wrastać w skórę. Ja. Nikt inny. Nie chcę wymyślać kolejnych wymówek. Nie chcę czuć się źle w towarzystwie innych. Któraś (któryś? ;)) z Was może pomyśleć - to strasznie płytkie, wygląd nie może być taki ważny. Błąd. Wygląd skóry, włosów, paznokci to przede wszystkim oznaka zdrowia. Jeśli włosy wypadają, paznokcie się łamią, skóra matowieje, pryszcze wyskakują - to znaczy, że robisz coś nie tak, to znaczy, że Twój organizm się buntuje. A ja nie chcę do tego dopuścić. Nie chcę zamykać się w gnijącym, więdnącym kokonie. Chcę zakwitnąć.
Zdarza się Wam czasem chcieć zacząć wszystko od nowa? Wyrwać zapisane kartki z notesu? To właśnie ja. Próbuję jeszcze raz. Moim celem jest przede wszystkim zdrowie. Sprzymierzeńcem w walce będzie mi zdrowa, zróżnicowana dieta i rozsądny plan pielęgnacji skóry, włosów i paznokci. Wciąż jeszcze nie odnalazłam swoich produktów idealnych. Ale będę próbować. 
A Ty? Będziesz próbować zacząć od nowa, a może już jesteś na drodze do zmiany?
Gdziekolwiek jesteś, jedno jest pewne: fajnie, że jesteś.

2 komentarze:

  1. Dobry krok na lepsze samopoczucie to pedicure, a przed nim porządna kąpiel w takiej soli: sklep.malpex.pl/produkt/dr-koala-pielegnacja-stop-sol-do-kapieli-stop-dr-koala-25g/

    OdpowiedzUsuń

brushes and patterns by: http://miss-deviante.deviantart.com/ & http://crazy-alice.deviantart.com/. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Follow The Author

Followers