piątek, 11 kwietnia 2014

Eubiona - Dezodorant roll-on Rokitnik i Miód


W ten weekend przyciśnięta potrzebą, jako, że na wyjazd nie zabrałam ze sobą dezodorantu, udało mi się nabyć dezodorant Eubiony- Rokitnik i Miód. Jak się okazało od razu przypadliśmy sobie do gustu.

Jego zapach nie każdemu przypadnie do gustu. Jest lekko mdły i jak ktoś źle wspomina pyłek kwiatowy sprzedawany w plastikowych słoiczkach, to zapewne się z nim nie polubi. Dla miłośników tej nieco propolisowej woni, kosmetyk od Eubiony powinien się spodobać

Mimo bardzo delikatnego składu, w wiosenne, ciepłe dni Eubiona pozwala mi zachować świeżość od rana do wieczora. Tego się w sumie nie spodziewałam, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać latem. Na wiosnę dezodorant nadaje się idealnie. Dodatkowo nie pozostawia on nieestetycznych, białych śladów na ubraniach. Wchłania się jednak dość wolno i trzeba chwilkę poczekać po aplikacji, zanim założy się koszulę. Jest dość wilgotny, w przeciwieństwie do tradycyjnych dezodorantów w kulkach.

Kosmetyk wg producenta jest w 100% naturalny, prawie 13% pochodzi z rolnictwa ekologicznego.
Jego skład: Water hydroalcoholic of sea buckthorn leaves, shea butter, hydrogenated coco-oil, jojoba oil, sea buckthorn leaves extrat, citric acid ester, alcohol, honey, melissa extract, witch hazel water, lecithin , hydrogenated lecithin, vegetable vitamin E, bisabolol, glycerine, xanthan, triglyceride, mix of essential oils, limonene, linalool, citronellol

Dziwi mnie tu xanthan- czyli guma ksanatowa, bo o ile rozumiem jej obecność w kremach, którym nadaje treściwości, to na tak płynny kosmetyk jak ten konkretny dezodorant, jej obecność jest dziwna . Guma ksanatowa dość często wywołuje alergie u ludzi z uczuleniem na gluten: zboża, kukurydzę i soję (bowiem często z tego się ją otrzymuje). Dotyczy to jednak głównie jej spożycia, ale różnie może być i należy zachować ostrożność.

Co do wad: dość długo się wchłania.

6 komentarzy:

  1. U mnie niestety dezodoranty naturalne bardzo często się nie sprawdzały i niestety często używam drogeryjnych produktów w tym celu, ale z tego co napisałaś, ten wydaje się być naprawdę wart zainteresowania i sam fakt, ze nie robi białych plam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele zalezy zapewne od diety i ogólnie organizmu, jeśli chodzi o wydzielanie potu, a tym samym jak na kogo działają dezodoranty wszelakie.

      Ten jest bardzo przyjemny, nie działały na mnie inne pokrewne, ale ten akurat sprawdza się bardzo dobrze, podobnie jak ałun. Niestety ałuny ciagle mi się łamią ;_; i nie biorę ich na wyjazdy.

      Usuń
    2. To fakt ;) oj znam ten ból z ałunem...też zawsze mam go w kawałkach ;D

      Usuń
    3. nawet te wysuwane tak szybko sie krusza :<

      Usuń
  2. Z Eubiony miałam jedynie z szamponem rewitalizującym do czynienia, swoją drogą bardzo dobrym, pomimo dość wysokiej ceny: 35zł za 200ml. Jest to jedyny szampon, który "ogarnął" moją skórę głowy, mogę myć głowę co dwa dni, co jest niesamowitym sukcesem! Szczególnie, że kupiłam go jedynie dlatego, że był łagodnym szamponem bez CAPB.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę go wypróbować, bo też borykam się z różnymi uczuleniami i troce metodą prób i błędów dochodzę do szamponu idealnego.
      Dezodorant jest super zobaczę jak z szamponem ;)

      Usuń

brushes and patterns by: http://miss-deviante.deviantart.com/ & http://crazy-alice.deviantart.com/. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Follow The Author

Followers