czwartek, 17 kwietnia 2014

Pervoe Reshenie, Przepisy Babci Agafii, Tradycyjny syberyjski szampon do włosów nr 4 na kwiatowym propolisie

Wiele osób zachwala propolisowe szampony od Pervoe Reshenie. Sama często korzystam z produktów tej firmy i jestem z nich zazwyczaj zadowolona. Niestety, szampon propolisowy nr 4 nie do końca się u mnie sprawdził. 

Ogromna butelka (600 ml) zawiera złotawy, nieprzezroczysty płyn o przyjemnym kwiatowo-miodowym zapachu. Szampon jest bardzo wydajny i dość dokładnie czyści włosy. Z początku sprawdzał się u mnie bardzo dobrze, włosy były lśniące i puszyste. Po paru tygodniach użytkowania stało się jednak coś złego. Pojawił się u mnie łupież, a włosy oklapły i szybko się przetłuszczały. Być może to przez propolis, który osiadł na kosmykach i zaczął je zlepiać. Bardziej podejrzewam o to jednak różne "sulfaty" i Glycol Distearate.  Z wielkim trudem udało mi się skończyć jedną butelkę tego szamponu. Gdyby butelka była mniejsza, a ja użyłabym innego szamponu, po powiedzmy zużyciu 200 ml, to byłabym bardzo zadowolona z tej formuły. Niestety, trochę na własne życzenie obciążyłam sobie włosy i obecnie kuruję się przeciwłupieżową Naturą Sibericą. 

Jak to jest ze składem? Pierwsza połowa jest bardzo miła, niestety potem jest troszkę gorzej.
Aqua with infusions of Pinus Palustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract, Anthemis Nobilis Flower Oil, Rosa Centifolia Flower, Saponaria Officinalis Root Extract, Humulus Lupulus (Hops) Cone Tar, Mel, Jasminum Officinale Flower Wax, Spiraea Ulmaria Oil, Verbena Officinalis Oil, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Glycol Distearate, Lauryl Glucoside, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Calendula Officinalis Flower Extract, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Tocopherol, Citric Acid

Magnesium Laureth Sulfate- łagodniejsza wersja SLS, jednak to nadal siarczan i potrafi podrażniać!
Cocamide DEA - potrafi uczulić i jest składnikiem dość niestabilnym, zalecałabym ostrożność u alergików. 
Glycol Distearate - natłuszcza włosy, przez to po pewnym czasie są one obciążone. Dodatkowo przy kontakcie ze skórą może powodować wysypkę i zaskórniki. 
Co do alkoholi i kwasów, pisałam o nich w poprzednich notkach. Również mogą one uczulać. 

Jak dla mnie ten skład jest za bogaty, co za dużo to niezdrowo! Ograniczyłoby się parę składników i zapewne stosowanie szamponu propolisowego stałoby się znacznie milsze. Odradzam używanie go jako szamponu do codziennego mycia. Raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

brushes and patterns by: http://miss-deviante.deviantart.com/ & http://crazy-alice.deviantart.com/. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Follow The Author

Followers