piątek, 30 maja 2014

Pervoe Reshenie, Przepisy Babci Agafii - Organiczne Mleczko Oczyszczające na bazie wody rumiankowej.


Seria "Receptury Babuszki Agafii" dość znanej rosyjskiej marki Pervoe Reshenie jest serią kosmetyków niewątpliwie mocno dyskusyjną. Niektóre produkty mają rewelacyjne działanie, inne - zawodzą na całej linii. Skład większości jest naturalny, ale znajdą się i takie, które dosyć silnie wspomaga chemia. W moim osobistym odczuciu używanie ich na dłuższą metę skutkuje czasem niezbyt miłymi konsekwencjami, tak było i w przypadku tej emulsji, której używam do demakijażu. Ma ona jasny, nieprzejrzysty kolor (odrobinę ostało się nawet na butelce :) ) konsystencję mleczka i przyjemny, ziołowy zapach. Delikatnie oczyszcza, co w przypadku mocniej napigmentowanych kosmetyków od czasu do czasu okazuje się za słabe, tak, iż jedno miejsce muszę przetrzeć kilkanaście razy. Produkt jest jednak bardzo wydajny. Cera po niej jest miękka, sprężysta i dobrze nawilżona, ale po jakimś czasie zauważyłam, że mleczko przyczyniło się w dużej mierze do przetłuszczania się mojej buzi. Czy kupiłabym to mleczko jeszcze raz? Z braku lepszej alternatywy - być może. Może jednak czas wnikliwiej poszukać jakieś emulsji do demakijażu, być może spróbować znaleźć dobry płyn miceralny?
A wy? Jakie macie doświadczenia z tego typu kosmetykami? Może możecie coś mi polecić? Czekam na dobre rady w komentarzach.

Skład: Aqua with infusions of organic Dis tillate of Chamomilla Recutita, Rosa Daurica Pallas Extract, Verbena Officinalis Extract, Coco-Caprylate/Caprate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Glucose Sesquistearate, Sodium Stearoyl Glutamate, Xanthan Gum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Organic Parfum, Limonene.
Jeśli zaś chodzi o wątpliwości co do składu: Coco-Caprylate/Caprate to składnik odpowiedzialny za wytwarzanie się filmu na skórze. Alkohol cetearylowy może mieć wpływ na powstawanie zaskórników. Fakt, że obie te pozycje stoją dosyć wysoko w składzie mogą mieć wpływ na zapychanie się i błyszczenie mojej cery. Zarówno Limonene, jak i Benzyl Alcohol to substancje imitujące zapach kolejno cytryny i jaśminu i znajdują się na liście potencjalnych alergenów.

2 komentarze:

  1. Moja Mama miała +50 i sobie chwaliła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ono ma wiele zalet, ale też kilka istotnych wad, z drugiej strony, moja cera jest bardzo problematyczna i moze po prostu nie jest odpowiedni dla mnie ;) dlatego też byłam ciekawa, czy tylko ja mam ten problem, czy też u innych występuje

      Usuń

brushes and patterns by: http://miss-deviante.deviantart.com/ & http://crazy-alice.deviantart.com/. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Follow The Author

Followers